Alla inlägg under april 2010

Av Alison - 5 april 2010 17:15

Kokt korv med mos blev det att käka idag, *mums*. Har även städat och damsugit som bara den idag, fast blir ju så skönt när det är klart:) ikväll ska nog lägga mig och kolla på film idag och bara mysa :) Blir nog att kolla på 2012! har inte sett den ännu :S haha

     

Bjuder på lite udda bilder :)

kram

Av Alison - 5 april 2010 16:23

Reklamombudsmannens opinionsnämnd har fällt H&M för att ha haft en för smal model i sin nya reklam. modellen Chanel Iman är 1.75 m och väger 50 kilo, vilket Reklamombudsmannens opinionsnämnd ansåg vara extremt smalt!

   

Vad tycker ni? är hon för smal?

Av Alison - 5 april 2010 14:20

HEJ!

Vaknade för si sådär en timma sen, och sitter och dricker kaffe framför tv. Sippade och fick fram oprah! det handlade om människor med olika beroendeproblem. En mamma som var alkoholist, och en kille som hade varit heroin och kokain beroende. Jag tycker sånt är väldigt intressant att titta på :) fast det är ju inte direkt roligt för dom människorna som är där och ska göra nått sånt. Men när man såg hur familjen mådde och reagerade på hur knarkaren och alkolisten betedde sig tyckte jag bara synd om failjen faktiskt! Heroin är tunga saker och själv tycker jag det är riktigt snuskigt!

     

Bara man kollar på vassa bilder mår man illa! :(

hoppas folk med sådanahär problem inser det och slutar!

Kram


Av Alison - 4 april 2010 23:56

Måste bara tipsa om en film jag såg på bio för några veckor sedan.

"Remember me" heter filmen som handlar om Tyler (Robert pattison) en ung man som har en svår relation med sin pappa efter en tragiskt händelse i familjen, han känner sig helt ensam och tror inte att någon ska kunna förstå honom. Men så en dag så träffar han Aly (Emilie De Ravin). Tyler dras till Ally mot sin vilja och snart kan han inte kämpa emot sina känslor för henne. Kärleken till Ally gör att Tyler får hopp om livet igen, men det kan gå lika snabbt neråt som det gick uppåt.

Det jag tyckte var bra var att filmen har ett väldigt oväntat slut, och jag kunde inte håla bort tårana!

SE DEN BARA!!



Desutom är ju rob så snygg!!

Av Alison - 4 april 2010 20:00

Namn?

Alison  
Piercings?

Naveln. öronen
Tatueringar?

massa :)
Längd?

1,75

Har du någon fobi?

SPINDLAR! och höjder
Gillar du dina småsyskon?

Ja, skulle vilja ha ett:)
Måste du sy upp byxorna du köper?

Nee
Ser du på robinson?

Nope
Sjuk humor?

Självklart!
Gillar du bilar?

Så länge dom är snygga ;)
Vad anser du om skånska?

Så länge man förstår haha

Vad vill du bli när du blir stor?

Rik
Specifikt yrke?

inget bestämt
Favorit tv-program?

Vampyre diares

Gillar du era grannar?

Nej
Värsta känslan?

Svek
Människa som gör dig enbart glad?

Linda
Människa som gör dig enbart ledsen?

Pappa
Senast köpta skiva?

Oj det var länge sen  

Senast lästa bok?
 

Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer

Vem fick du senast ett blandband av?

Har aldrig fått nåt.

Har du några fordon i din ägo?

Nej
Jag vill vara?

Underbar
Hur ser folk dig?

Omtänksam tror jag..
Vad vill du helst ha nu?

Just nu....Hallon :)
Tycker bäst om varm eller kall oboy?

Varm!
Vad har du för intressen?

Musik, kompisar, fika, mm...

Är du pinsam på fyllan?

Ja tyvärr..
Är du blyg?

njea, beror på vad...
När kräktes du senast?

Förra helgen
Vad tycker du är äckligt?

allt som e motbjudande...:P
Tycker du att det är jobbigt att ringa till någon?

Beror på vem det är, oftast roligt!
Vad tycker du om sex före äktenskapet?

Helt ok om man känner för det...
Hur svarar du i telefonen?

Hallå?
Har du varit kär i någon?

Jaa =)
Är du en bra flickvän?

Hallå eller? :P
Somnar du med tv:n på?

Nej, kan kanske hända...
Är mustasch eller skägg snyggast?

Skägg
Har du långa naglar?

Skulle varit ett under såfall!!
Om du skaffar barn vill du adoptera eller ha biologiska barn?

Biologiska barn, men skulle kunna tänka mig adoptera.
Brukar du bli våldsam när du blir förbannad?

Beror på vad det är.
Mössa eller öronmuffar?

Öronmuffar, det lät sött!
När grät du senast?

För några dagar sedan
Använder du klocka?

Nopp, mobilen. Men klocka är snyggt!!

Av Alison - 4 april 2010 16:56

Har du någon kompis ni står riktigt när, då menar jag som du verkligen aldrig bråkar med, som du kan prata med allt om? En sån vän som du bara kan vara med som inte ställer några som helst krav på dig?

Det har jag :) tror jag iaf.. Hon är mitt allt, den som alltid har varit där i vått och torrt. när jag har varit ledsen och glad. Hon behöver inte göra nått som helst för att muttra upp mig. Men även vi har våra stunder. Speciellt när vi dricker, hon har nämligen ett jäkla humör, vilket kan vara till en viss del jobbigt. Jag vet att jag har mina brister, jag menar vem har inte det? Vi bråkar inte ofta men just nu är vi i ett bråk...:

Det hände i torsdags när vi va ute, vi hade förfestat på ett hotel och drog sedan vidare för att dra ut på krogen. när det stängde skulle vi tillbaka till hotellet och me oss var 4 personer till. men när 3 av dom skulle vidare och sa att inte fick följa med för att det inte fick plats i bilen. Jag mäskte på min bästa vän att hon blev lite småsur och nämde att hon ville hem. En liten stund senare frågar jag henne om hon skulle hem och då får hon flippet på mig och kallar mig psykopat och ger mig en örfil och säger att jag hittar på att hon ska hem och att hon ska åka iväg till dom personerna som precis åkte. och jag blev helt chockad, för hon sa ju nyss att hon ville hem så jag förstog ingenting. Hon drog därifrån skrikande på mig. sen dess har hon varit tyken.

När jag frågade henne idag om hon fortfarande va sur kallar hon mig idiot och jag ska säga förlåt till henne...

Fattar ingenting...

Av Alison - 4 april 2010 15:58

Bytt blogg nu så kika gärna in på alisons.blogg.se
För mer tips

1 mindre banan

2 msk yoghurt

1 msk honung

1 msk vetemjöl


låt masken sitta kvar i 20 minuter tvätta bort med ljummey vatten.


-----------------------------------------


3 msk honung

1 tsk citronjuice


massera in massan i ansiktet ca 5 min. Skär kall gurka i runda tunna bitar och lägg på ansiktet över honungsmasken. Låt sitta kvar i 15 min. Skölj med ljummet vatten eller grönt te.


-----------------------------------------


5 jordgubbar

1 tsk honung

1 tsk olivolja

1 msk havregryn


Låt det sitta kvar i 20 min. Skölj med rött te.


 

MIN NYA BLOGG

Länkar

Glöm inte kommentera!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Translate

Bloglovin'

Breaking Dawn !!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Fråga mig något :)

Sammerbete

I - - - - - - - - -

Omröstning

Vem är du?
 Kompis
 Familjemedlem
 Hämnade här bara
 Jag följer bloggen
 Bekant

Tailsweep


Ovido - Quiz & Flashcards