Alla inlägg under maj 2010

Av Alison - 12 maj 2010 21:51

Blunda inte för verkligheten!   
Så här går det till när djur dör - för din skull?   Det är bland annat ert smink de tillverkar tjejer!

               

  


 

Visste ni att det används drygt 2400 hundar i djurförsök bara i Sverige?


Tycker detta är det hemskasta som finns! jag kan itne förstå hur som kan göra detta mot djuren bara för att vi ska få vårat smink eller allt annat... tänk om det va dig dom testade? hur skulle du må då? 


hur kan man vara så grym ? börjar lipa snart!


  

Av Alison - 12 maj 2010 21:35

Nätfavoriten

* 1 del av ditt favorit-balsam (fuktgivande).
* 1/4 del honung.
* 1/4 del aloe vera gel.


-----------------------------------------------------------------


Oljeinpacningar

Oljeinpackning 1
* 1/4 dl Kokosfett
* 1/2 dl Olivolja
* Lite jojobaolja

Oljeinpackning 2: 
* Olivolja, kort och gott.
* Ev två droppar av någon eterisk olja.


Värm det en aning så det är varmt och applicera i torrt hår, särskilt i topparna. Har du torr och känslig hårbotten kan du applicera det på hårbotten också, särskilt jojobaolja är bra för kinkig hårbotten. Har du däremot fet hårbotten så applicera en decimeter ut från hårbotten och ut i topparna. Låt verka i minst en halvtimme, gärna en timme eller två. Ta sedan schampo i torrt hår och börja med att skölja med kallt vatten för att få ut oljan. Om du har mycket torrt hår kan det hända att håret blir lite oljigt i 1-2 dagar efteråt, så gör det i början av en helg, eller var beredd på att ha håret i en knut i några dagar. När håret väl har sugit åt sig oljan blir det mycket mer elastiskt och skinande. Oljeinpackningar är billiga och kan ge jättebra resultat!


Good luck! :)


  


  

Av Alison - 12 maj 2010 20:46



rolig dag!


  

Av Alison - 12 maj 2010 19:41

Jag har inte skrivit på hela dagen! vaknade och fick reda på att barummet inte var klart än (silikonen skulle torka) så jag fick åka hem till Linda och duscha hos henne för vi skulle ner till stan på några ärenden! Och hemma hos Linda skyndade vi oss så jag hann inte ens äta någon frukost...

Linda skulle ner till arbetsformedlingen och göra något fast det var stängt!   

Så vi åkte vidare till knalleland och kollade på kläder :) stannade till på Le Croisant och käkade lite jag tog en kycking baguet och linda tog ostbaguet och en kycklingfile haha. 


Det var meningen att Linda skulle til körskolan idag på teorikväll och jag skulle hänga med henne. Men det var ingen som kom... dålig stil att ställa in utan att ringa! 


 Annars har dagen varit okej! man blir inte direkt glad av regnet!


   Lindas kycklingfilé !   inne i djuraffären! höll på att grina ihjäl mig inne hos spindlarna!


 

Riktigt ful bild!'

  

Dålig nystartat trafikskola!


  

Av Alison - 11 maj 2010 21:49

Nu är jag hemma. har varit i staden och fikat med min Linda! det var unbderbart i solen, då jag kom på att jag skulle se hur bra jag och Linda egentligen känner varandra... vi frågade typ vilken favoritfärg har jag vad heter min mormor mm... och Linda kunde typ ingenting om mig   medans jag kunde allt om henne! 

Det mest roligaste var nog frågan:

- Vad hette mina 2 ökenråttor?

- hmm... ole dole & doff!


hha skratta ihjäl mig xD


 

Linda med Öl som vanligt :)

       

Kaffe på altanen innan.

   My outfit!   Lindas outfit      Sötnötar!


  


Av Alison - 11 maj 2010 14:09

Ska ner till stan om en stund och fika med Linda men jag har ju ingen chans att duscha nu när badrummet renoveras så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det! haha vill ju inte gå runt flötig i stan... det r ju motbjudande... hmmm


  

MIN NYA BLOGG

Länkar

Glöm inte kommentera!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Translate

Bloglovin'

Breaking Dawn !!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Fråga mig något :)

Sammerbete

I - - - - - - - - -

Omröstning

Vem är du?
 Kompis
 Familjemedlem
 Hämnade här bara
 Jag följer bloggen
 Bekant

Tailsweep


Ovido - Quiz & Flashcards